Chromecast TV aan/uit

P.N. van Kampen
P.N. van Kampen Gebruiker
August 2018 aangepast in Opdrachten
Google Home kan via Chromecast een TV aan of uit zetten. Kan ik dat ook via een XXTER commando?

Reacties

  • Freek-Jan Buijsman
    Freek-Jan Buijsman Administrator
    August 2018 aangepast
    Een TV aan of uit zetten kan met xxter met behulp van een Itach van Global cache. Dit is een apparaat dat IR signalen kan verzenden en ontvangen. Als in de xxter de juiste IR codes zijn ingevoerd in het project (bij opdrachten) dan kunnen deze vervolgens op een pagina worden toegevoegd. Bijvoorbeeld als pulsdrukker of knoppenrij.

    Op de website van Global cache en op Remotecentral kunnen verschilende codes worden gevonden.

    Link naar remotecentral.com

    Link naar Global Cache
  • Dank je Freek, maar dat is niet wat ik bedoel.
    Als je bij Google Home zegt: "Ok Google turn the TV Off", dan zet hij de TV uit. Dit doet Home door de Chromecast een commando hiervoor te sturen via het wifi netwerk.

    Als het commando ergens te vinden is, dan moet dat ook vanuit de XXTER te doen zijn.
  • Als ik het goed begrijp ben je op zoek naar het commando dat de Google home aan de Chromecast stuurt (of het commando dat de Chromecast aan de TV stuurt).

    Van beide heb ik geen gegevens. Als dit een TCP of http commando is dan is het in theorie mogelijk dit in te voeren in de xxter bij de opdrachten in het project. Hoe, en of, dit in de praktijk werkt, durf ik niet te zeggen.