Google Home Nederlands

Na eerst met Engels gewerkt te hebben, heb ik nu de Google Home op Nederlands gezet. Het valt niet mee, ze moet nog het een en ander leren.
In het Engels kon ik zeggen "Open the curtains", ze antwoordde dan met "Ok, I will set the curtains on". In het Nederlands werkt alleen (en niet altijd) "Zet de gordijnen aan".

Bij veel apparaten denkt ze dat die nog niet zijn ingesteld. In de zitkamer heb ik 5 lampen. Als ik zeg dat die aan moeten zegt ze "Ok ik doe 3 lampen aan, niet alle apparaten zijn ingesteld." Ik heb gemerkt dat als je dan naar Home gaat, het apparaat dat niet werkt even in een andere kamer opslaat en weer terug zet, het daarna wel werkt. Het hoeft maar 1 keer.

Mijn meeste lampen zijn dimbaar. Bij mijn bureaulamp heb ik een gek probleem. Als ik zeg: "doe de bureaulamp aan", krijg ik te horen dat ze hier niet mee kan helpen. Als ik zeg "zet de bureaulamp aan" denk ze dat ik dat nummer wil afspelen, ze kan het niet vinden. Wat wel werkt is "Zet de bureaulamp op 40%"

In het Engels kreeg ik als ik vroeg naar de temperatuur de uitlezing van de thermostaat: "It is 21.5 degrees. The thermostat is set to 21 degrees cooling". De Nederlandse thermostaat heeft ze nog niet onder de knie.

Heeft iemand andere ervaringen of tips?