Samsung S9+ met app problemen mbt waarschuwingsservice

Na onbekende tijd geeft de app van XXTER geen waarschuwingsmeldingen/pop-ups meer door op de telefoon. deze waarschuwingsservice is gekoppeld aan alarm meldingen van verwarmingsketels, pompput, huisalarm etc..

Pas na verwijderen van de app en opnieuw installeren en weer aanmelden gaat het weer een tijd goed. Maar na een bepaalde tijd komen ze niet meer door. Ik heb een iPad waarop ook de XXTER app staat, deze blijft wel de meldingen doorgeven. De meldingen worden dus wel verstuurd. Maar de app op de telefoon geeft ze op een of andere manier niet meer door.

Samsung S9+ android 8.0.
xxter app 2.7.1.5
App machtigingen op de telefoon staan allemaal aan.

Heeft iemand gelijke problemen of enig idee wat het kan zijn?

Groet Hans.

Reacties

  • Hallo Hans,
    Mogelijk dat het iets te maken kan hebben met de “energie modus” of “beveiligde modus”. Verschillende fabrikanten van Android hebben hier verschillende namen voor.
    Deze energie besparende modus zorgt ervoor dat apps niet op de achtergrond mogen draaien.
    De xxter app moet zo worden ingesteld dat deze dus op de achtergrond mag (blijven) draaien. Anders wordt de app na verloop van tijd uitgeschakeld en komen de push berichten niet door.
  • Dag Freek-Jan, de waarschuwingsservice werkt overigens verder prima (even voor jouw).

    Helaas denk ik niet dat dat de oplossing is maar ik heb de app nu alle machtigingen gegeven (de meeste stonden al aan) zelfs bij gegevensbesparing modus mag hij nu onbeperkt op de achtergrond draaien.
    Telefoon restart xxter app een keer geopend. helaas.

    Dat zou ook raar zijn want als ik de app wel had lopen, en telefoon donker donkerscherm had, kwamen ze ook niet door.

    Groet hans
  • Harm Elzinga
    Harm Elzinga Administrator
    Beste Hans,

    Waarschijnlijk is dit probleem met de laatste app update (2.8) opgelost. Zo niet, wil je dan contact opnemen met onze ondersteuning? (via support@xxter.com, of 020-218 42 02)
  • Beste Harm,

    2.8.0.0 was al geïnstalleerd.
    Ik heb nu de app verwijderd, de telefoon gereset en daarna de app weer geinstalleerd met alle machtigingen op AAN.

    De meldingen komen nu weer door. Dus ik kijk het even aan.

    Mocht het goed blijven dan is het bij deze opgelost. Anders kom ik erop terug.

    Groet Hans.
  • Nieuwe telefoon, oude problemen.

    De Galaxy S10+ geeft dezelfde problemen, het niet door komen van waarschuwingsservice meldingen.
    alleen is het probleem niet meer te verhelpen door de app opnieuw te installeren.

    Wat vreemd blijft is dat in de xxter configuratie het apparaat (dat was bij de S9 ook zo) opduikt als volgt:
    null (Samsung SM-G975F)

    En dan staat er bij gebruikt altijd een 0.

  • Na het opnieuw aanmaken/bijwerken van de meldingen lijken de problemen weer opgelost.
  • Harm Elzinga
    Harm Elzinga Administrator
    Beste Hans,

    Je kunt in de app bij instellingen je account een naam geven. Wanneer je hierna de configuratie opnieuw inlaadt, zal deze naam als het goed is ook bij het toestel op my.xxter.com zichtbaar zijn. Dit kan heel handig zijn wanneer je in een gezin meerdere gelijke toestellen hebt.

    Hopelijk heb je hier iets aan,