script reclameverlichting

wie kan mij helpen bij een script
ik wil een schakeling maken dat de verlichting aan gaat bij zonsondergang en uit om 24.00 uur.
en dezelfde verlichting moet aan om 6.00 uur mits de zon niet al op is !
komt de zon later dan 6 uur op moet hij weer uischakelen.

bvd Maurizio

Reacties

  • Harm Elzinga
    Harm Elzinga Administrator
    Beste Maurizio,

    Er zijn meerdere mogelijkheden, het kan via planners (tijdklokken) en een voorwaarde in een script, die kijkt of de zon al op is.

    Maar misschien gemakkelijker: Wanneer je in het project onder componenten een "dummy" component zou aanmaken, die ZonOnder heet bijvoorbeeld, en deze met 2 planners 1(bij zonsondergang) en 0(bij zonsopkomst) zet. Dan zou je deze daarna in andere planners als "voorwaarde" kunnen gebruiken. Je kunt bij een planner aangeven dat deze alleen actief is bij een bepaalde voorwaarde.

    Dus de planners 's avonds zijn geen probleem, die kan je zo aanmaken, zonder de voorwaarde, de UIT bij zonsopkomst kan je ook standaard aanmaken, maar de AAN om 6.00 kies je dan als voorwaarde dit "ZonOnder" component. Dan gaat deze alleen aan wanneer de zon nog niet op is.
  • Aanvulling: In plaats van 2 "gewone" planners kan je ook één Dagplanner maken:

    In dit voorbeeld heb ik 0 voor zon onder, en 1 voor zon op gekozen, dat kan natuurlijk ook andersom zodat je met de 1 (bij donker) eventuele buitenverlichting kan laten schakelen.
  • Bedankt voor jullie reactie
    Ga het uitproberen