Teller / Counter
vdhoogen
Gebruiker, Specialist
Hallo Allemaal,
Ik zoek naar een makkelijke teller die maximaal 3 wordt, deze moet een KNX bit bericht lezen. En naar een byte schrijven.
Dus 1x bit >> Byte =1
2x >> Byte = 2
3x >> Byte = 3
4x >> Byte = 1
Als het in een action kan is dat ook prima, doel is tussen scenes rouleren.
Het is mij nog niet gelukt
Suggesties ik hoor het graag.
Ik zoek naar een makkelijke teller die maximaal 3 wordt, deze moet een KNX bit bericht lezen. En naar een byte schrijven.
Dus 1x bit >> Byte =1
2x >> Byte = 2
3x >> Byte = 3
4x >> Byte = 1
Als het in een action kan is dat ook prima, doel is tussen scenes rouleren.
Het is mij nog niet gelukt
Suggesties ik hoor het graag.
Reacties
-
Dat kan idd met een actie, of eigenlijk 3.
Je maakt een actie / trigger aan met:
- trigger op de betreffende BIT
- voorwaarde met de BYTE = 1 (dus ->= symbool aanpassen naar alleen = )
- actie die dan de BYTE waarde naar 2 zet.
Zo maak je er drie, waarbij de tweede als voorwaarde heeft dat de BYTE = 2, en dan de BYTE waarde naar 3 zet, en een met als voorwaarde BYTE = 3 en de byte waarde naar 1 zet.
Alle drie de acties worden dus alleen getriggerd door de BIT input, maar telkens wordt er maar 1 van de 3 uitgevoerd, afhankelijk van de vorige waarde die de BYTE had. -
Thanks! Dit is inderdaad de weg. Super bedankt!
Categorieën
- 361 Alle Categorieën
- 28 Release notes
- 8 Release notes - Pairot
- 20 Release notes - xxter
- 12 Pairot
- 48 Algemeen
- 5 Device
- App
- 1 Project
- 3 Voice assistants
- 10 xxter
- 126 Algemeen
- 47 Algemeen
- 34 Nieuwe functionaliteiten en nieuwe features
- 21 Apps
- 20 Apps algemeen
- 1 Apps Beta release
- 24 Profielen
- 7 Profiel algemeen
- 16 Pagina's en pagina elementen
- 1 Waarschuwingsservice
- 94 Project
- 6 Logica
- 2 Aanwezigheidsdetectie
- 12 Acties
- 3 BREEAM
- 14 Cameras
- 16 Componenten
- 1 Config Tool
- 6 Opdrachten
- 28 Native scripts
- 3 LUA scripts
- 3 Statistieken
- 50 Device
- 42 Device algemeen
- 3 Toegangsrechten en lokale gebruikers
- 4 Aanwezigheidssimulatie / Presence simulation