De xxter reageert niet op een GroupValueRead. Is dat een bewuste designkeuze?

Hallo xxter’s!

Paar jaar geleden een xxter gekocht en die nu aan t installeren en programmeren.
Eerst in een testomgeving, daarna te verplaatsen naar “live” = verdeelkast/meterkast.

Ik waardeer de centrale objecten datum/tijd/zon op/onder, daarmee kan ik mijn MDT-componenten die geen eigen verbinding maken met bijv een NTP server, toch een dag en nacht gedrag geven.
De waarde dag/nacht schakel ik met twee planner-regels op zon op of onder, kan uiteraard op elke gewenste tijd.

Maar nu.
De xxter doet wel aan GroupValueWrite naar de knx bus, cyclisch voor die waarden, maar reageert niet op een GroupValueRead vanaf de bus. Dus componenten kunnen bij xxter niet de datum en tijd ophalen, maar moeten wachten tot de xxter dit op eigen initiatief zendt.

Wat zou er tegen zijn om de xxter, net als alle andere knx-componenten, met een GroupValueResponse te laten reageren? Of is er ergens een soort Read-flag instelbaar?

Reacties

  • Harm Elzinga
    Harm Elzinga Administrator
    Goedemorgen,

    Dit is op dit moment idd niet het geval. Bij de volgende update zal de RTC module in xxter wel op read opdrachten gaan reageren. Dit is tot nu toe bewust, omdat we op dit moment geen optie hebben om een "response" vlag hebben en overal op antwoorden zou juist veel problemen geven. Er is hier tot nu toe erg weinig om gevraagd. Maar we zullen de feature een +1 geven op onze ontwikkellijst.