Device blijft ‘half’ hangen

ijansch
ijansch Gebruiker, Specialist
Vanochtend deed opeens de domotica het niet meer.

Bij inspectie van de xxter web interface viel het volgende op:
1. De web interface laadt wel, maar bepaalde acties zoals het logboek, scènes opvragen etc duren heel lang en geven uiteindelijk een time-out of 400 bad request.
2. Een herstart aanvragen van de unit via de web interface doet niets.
3. De unit draait 3.3.1, en bij controle software update beweert de interface dat dit de nieuwste os (terwijl 3.3.5 al uit is).

Een herstart via een paperclip in de R1 lijkt wel iets te herstarten (lampjes op de unit knipperen even anders) maar daarna zelfde effect als hierboven.

Soms gaat opeens een lamp die via bewegingsvrijheid sensor werd gestuurd, aan alsof ie na enkele minuten het bericht alsnog verwerkt krijgt.

Enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het oplos als de herstart op de unit ook niet helpt?

Ik heb de ‘stuur logboek naar support’ optie aangeklikt. Of dat werkt weet ik noet omdat ik zelf het log ook niet krijg geopend.

Reacties

  • Freek-Jan Buijsman
    Freek-Jan Buijsman Administrator
    March 2023 aangepast
    Dit betreft een storing. Storingen kunnen worden gemeld bij support@xxter.com of via de telefonische support 020-218 42 02.

    Ter info: Het betreft hier een test versie (bèta)van de firmware, dit is versie 3.3.105. Er is vannacht iets niet goed gegaan tijdens de automatische update. We zijn hard op zoek naar een oplossing. Ik verwacht in de loop van de dag meer te kunnen zeggen en neem dan contact met je op.
  • ijansch
    ijansch Gebruiker, Specialist
    Ah dat is inderdaad het risico dat ik een beta draai 🙂

    Geen probleem, top dat jullie het snel oppakken.
  • Er is een oplossing beschikbaar, deze moet echter handmatig worden geïnstalleerd vanaf de locatie van de xxter.
    Ik benader je via support@xxter om eea af te stemmen.