Routines in Google Home

Routines in Home kunnen simpele If then startes en acties doen. Als ik in een Routine maak in Google Home kan ik bijvoorbeeld een tekst spreken als het licht uit gaat. Maar dit werkt niet als het licht uit gaat via de Pairot (of via KNX), alleen als het in de app zelf uitgedaan wordt. Is er een mogelijkheid om dit aan de praat te krijgen?

Reacties

  • Het lijkt erop dat Google Home niet reageert op triggers uit KNX als de Google Home app niet open staat. Net eea getest hier. De routine werkt alleen als de app openstaat of als de app vernieuwd word (naar beneden slepen).
    Ook na het aanpassen van de rechten van de Google Home app en het aanpassen van het Google protocol op de Pairot (Met status forwarding) werkte de routines niet.
    Een oplossing hiervoor is mij niet bekend. Mogelijk een ander forum lid dat hier ervaringen mee heeft?
    Je kunt hiervan melding te maken bij Google, mogelijk dat ze in de toekomt dan wel kunnen reageren op "externe" statussen.
  • Dank je Freek-Jan
    Ligt dat niet aan de Pairot? Het werkt wel als Google Chromecast de starter is. Maar ik zal het vragen bij Google.
  • Ik heb de Pairot bijgewerkt naar versie 1.4.3 en in Google Home opnieuw verbonden. Het werkt nu!