Uitleg "Gebruik nieuw protocol"

M.A op het Veld
M.A op het Veld Gebruiker
January 2017 aangepast in Apps algemeen
Kan mij iemand meer uitleg geven waar Gebruik nieuw proctocol op moet staan dit staat bij de app>configuratie>instelling. Je kunt dit aan of uit zetten, maar ik heb het gevoel als ik hem aanzet mijn app niet goed werkt en het radartje blijft draaien en het commando niet uitgevoerd wordt.

Reacties

  • Beste Mark,

    Zie ook mijn reactie op jouw andere vraag op het forum.

    Standaard staat de optie "Gebruik nieuw protocol" aan.
    Het oude protocol maakt bij elke bediening vanuit de app een nieuwe connectie aan. Nadeel hiervan is dat het wat langzamer kan zijn. In situaties waarbij er problemen zijn met reageren van het systeem op opdrachten kan het zinvol zijn deze optie uit te zetten.

    Hoe dan ook zou het eigenlijk niet mogen voorkomen, vandaar dat ik je via support heb benaderd om naar een oplossing te zoeken.

    Met vriendelijke groet,

    Freek-Jan Buijsman
    xxter support
  • Ik heb gisterenavond een email naar de servicedesk gestuurd naar aanleiding van het traag reageren van de app op commando's. Als ik het scherm naar beneden" swipe", zie ik dat de profielconfiguratie opnieuw wordt geladen. Iedere keer opnieuw en dat neemt kennelijk tijd in beslag. Probleem is dat dit als je buiten in de regen staat en de deur wilt openen niet echt fijn is. Ik heb zelf het idee dat dit iets is van de laatste maand. Ik ben ook aan het experimenteren met "gebruik nieuwe protocol" en het lijkt sneller als ik dat uitzet. Ik gebruik een iPhone 7. Wacht even het antwoord af van de servicedesk.
  • Harm Elzinga
    Harm Elzinga Administrator
    Beste Marcel,

    Als het goed is heb je reeds vanmorgen een antwoord gehad op je support vraag. Is deze niet aangekomen?
  • Als ik het scherm naar beneden" swipe", zie ik dat de profielconfiguratie opnieuw wordt geladen. Iedere keer opnieuw en dat neemt kennelijk tijd in beslag. .

    Het naar beneden schuiven is enkel nodig als je wat hebt aangepast in de configuratie. Bij normaal gebruik moet de app de laatste statussen automatisch tonen bij het openen.
    Het eventuele traag reageren op commando's kan/zal een andere oorzaak hebben. De helpdesk zal je hierbij ondersteunen.