ip camera met geluid trigger

Ik zou graag een ip camera aan xxter koppelen als babyfoon. Ik kan alleen geen camera vinden die op geluid een trigger kan versturen.
heeft iemand deze oplossing al gemaakt? Of weet iemand met welke camera ik dit kan realiseren?

Reacties

  • Beste Matijn,

    Leuk idee!
    Hier op het forum staat een dergelijke oplossing nog niet. Voor zover ik weet heeft het Merk Axis camera's uitgerust met microfoon: Website axis. Welke precies geschikt is voor de babyfoonoplossing durf ik niet te zeggen.

    Mits de camera een http trigger kan versturen bij het ontvangen van een geluid, kan de xxter hier weer wat mee doen. Bijvoorbeeld een push notificatie sturen naar je telefoon "baby wakker". Vervolgens kun je de xxter app openen met daarop het beeld van de camera.
    Ik ben benieuwd of je een geschikte camera kan vinden en als je een oplossing hebt zie ik die hier graag terug :smile:
  • Hoi Freek-Jan,

    Ik heb inmiddels een Axis camera gekocht. Type M1065 L. Deze heeft de mogelijkheid om om een trigger in te stellen op basis van geluid. Je kunt de sterkte van het geluid instellen waarop de trigger geactiveerd wordt.

    De camera hangt en is op de app te zien. Alleen doet nu de app het buiten de deur niet meer. Zou dit met xxter connect wel moeten werken? Of moet er iets extra ingesteld worden?
  • Hallo Matijn,

    Bedankt voor de update, mooi dat het al werkt.

    Om de camerabeelden buiten de deur in de xxter app te kunnen zien moet de juiste port forwarding zijn ingesteld. Zowel de poort voor de xxter app (2199) en de poort voor de camera moeten worden geforward.

    Wanneer je een abonnement hebt of neemt op de xxter Connect Service is het niet meer nodig de poort voor de xxter app en de camera te forwarden. Dit abonnement kun je afsluiten in de servicewinkel in de xxter app.

    Als je nog specifieke vragen hebt over het instellen van je installatie wil ik je vragen deze te richten aan support@xxter.com. Dit i.v.m. privacy en de aard van dit forum.