Scene bedienen met een taster
In ETS maak je een groepsadres aan voor de scènes. Eventueel meerdere voor het overzicht, maar meestal is dit niet nodig:
De taster stel je in om een byte-waarde te zenden. Bijvoorbeeld met waarde 1 voor scène 1. Het bijbehorende object verbind je met het scènegroepsadres:
In de projectconfiguratie van mijn xxter maak je een scène aan met hetzelfde groepsadres en dezelfde byte-waarde.
In de user manual wordt uitgelegd hoe een scène verder kan worden ingesteld.
Reacties
-
Welke soort bytewaarde signed, unsigned of 20.00*?Freek-Jan Buijsman zei:Vaak is het wenselijk om een scène die in xxter wordt ingesteld ook met een schakelaar te kunnen aanroepen. Wanneer een schakelaar ‘byte waarde zenden’ ondersteund is dit ook eenvoudig mogelijk.
In ETS maak je een groepsadres aan voor de scènes. Eventueel meerdere voor het overzicht, maar meestal is dit niet nodig:
De schakelaar stel je in om een byte-waarde te zenden. Bijvoorbeeld met waarde 1 voor scène 1. Het bijbehorende object verbind je met het scènegroepsadres:
In de projectconfiguratie van mijn xxter maak je een scène aan met hetzelfde groepsadres en dezelfde byte-waarde.
In de gebruikershandleiding wordt uitgelegd hoe een scène verder kan worden ingesteld. De eindgebruiker kan zelf bepalen welke lampen door welke scène moeten worden bediend. -
Het DPT van een xxter scene is 5.010 (8-bit unsigned)
Categorieën
- 361 Alle Categorieën
- 28 Release notes
- 8 Release notes - Pairot
- 20 Release notes - xxter
- 12 Pairot
- 48 Algemeen
- 5 Device
- App
- 1 Project
- 3 Voice assistants
- 10 xxter
- 126 Algemeen
- 47 Algemeen
- 34 Nieuwe functionaliteiten en nieuwe features
- 21 Apps
- 20 Apps algemeen
- 1 Apps Beta release
- 24 Profielen
- 7 Profiel algemeen
- 16 Pagina's en pagina elementen
- 1 Waarschuwingsservice
- 94 Project
- 6 Logica
- 2 Aanwezigheidsdetectie
- 12 Acties
- 3 BREEAM
- 14 Cameras
- 16 Componenten
- 1 Config Tool
- 6 Opdrachten
- 28 Native scripts
- 3 LUA scripts
- 3 Statistieken
- 50 Device
- 42 Device algemeen
- 3 Toegangsrechten en lokale gebruikers
- 4 Aanwezigheidssimulatie / Presence simulation