Geen contact met xxter

Martijn WMartijn W Gebruiker, Specialist
Hi,
Ik krijg geen contact met mijn xxter vanuit de app.
- xxter herstart
- app herstart
- connect service aangezet (werkt niet omdat er geen contact is).
- kan rechtstreeks via netwerk naar xxter gaan. Daar lijkt alles goed.
Kun je me helpen?
Groet
Martijn

Reacties

  • Harm ElzingaHarm Elzinga xxter medewerker
    Beste Martijn,

    Afgelopen dagen heeft KPN wijzigingen gemaakt in hun DNS server. Vooral als je KPN als mobiele provider hebt zou dat de oorzaak kunnen zijn. Dit probleem is ondertussen opgelost.

    Mocht het nog niet lukken, dan zijn er allerlei zaken die je kunt controleren:
    - Werkt de "check internet" optie op de statuspagina wel?
    - Kan het apparaat wel de configuratie laden?
    - Maak je gebruik van de connect service? Controleer dan online of het apparaat is verbonden.
    - Maak je gebruik van port-forwarding, werkt het dan wel als je het externe IP adres gebruik in plaatst van de xxter.net host naam?

    Het controleren van deze punten kan je helpen met het uitzoeken waar het probleem zit.
  • STWM SmitsSTWM Smits Gebruiker, Specialist
    August 2020 aangepast
    Ik zou graag weten wat hier de oorzaak was en hoe het is opgelost. ik heb nu nl hetzelfde.

    Ik kan xxter prima bereiken op een lokaal netwerk, maar vanaf een externe verbinding niet.

    - Werkt de "check internet" optie op de statuspagina wel?

    JA
    - Kan het apparaat wel de configuratie laden?

    ja

    - Maak je gebruik van de connect service? Controleer dan online of het apparaat is verbonden.
    Nope

    - Maak je gebruik van port-forwarding, werkt het dan wel als je het externe IP adres gebruik in plaatst van de xxter.net host naam?

    Nee.
    ipadres werkt niet beter dan adres.xxter.net (overigens als ik de naam ping heb ik ook dat ipadres). Ik heb ports 2199, 3671 en 8000 geforward naar ipadres in het eigen netwerk maar de app wil niets doen,
    Ik gebruik overigens geen custom port, maar heb deze ports gevonden in de discussies bij anderen.

    Tips zijn welkom.

    Ohja: Versie: 2.10.1



  • Harm ElzingaHarm Elzinga xxter medewerker
    Eerder was er een probleem bij de KPN dns. Dit is in overleg met KPN opgelost.
    Dat zal hier het probleem denk ik niet zijn, dan zou het met het IP-adres in de app namelijk wel werken.

    We hebben hiervandaan geprobeerd connectie te maken op zowel het IP adres als de hostnaam op poort 2199, dat lukt niet. Het lijkt daardoor op een probleem met de port-forwarding. (of dat de provider deze poort blokkeert)

    Misschien is er daar toch iets niet helemaal goed ingesteld? Of probeer anders een andere poort, mocht de provider deze blokkeren.
  • Freek-Jan BuijsmanFreek-Jan Buijsman xxter medewerker
    Het delen van persoonlijke gegevens zoals IP-adressen etc. raad ik af. Ik heb de IP-adressen in jouw post vervangen voor "adres".
    Mocht je er niet uitkomen neem dan gerust contact op met xxter support via support@xxter.com of 020-2184202
  • STWM SmitsSTWM Smits Gebruiker, Specialist
    Ter info: e.e.a. is opgelost. Ziggo had het modem gereset op afstand en daarmee de port-forwards voor xxter eruit gegooid. Het netwerk daarachter was prima ingericht maar er was dus een extra routertje in het spel.
  • Freddy van GeelFreddy van Geel xxter medewerker

    Ter info: e.e.a. is opgelost.

    Dat is goed om te horen, bedankt voor de terugkoppeling.
    Als er ná het Ziggo modem nog een extra router (met firewall) is geplaatst, is het misschien een optie om het Ziggo modem in de zgn. Bridge mode te laten zetten.
    https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus
  • T.J. van AmstelT.J. van Amstel Gebruiker, Specialist
    Goedemorgen. Zojuist overgestapt naar glas, dus een andere router. Mijn vermoeden is dat de port forwarding nog moet gebeuren omdat ik via de app geen verbinding kan maken. De IP-adressen heb ik al aangepast i.v.m. de gewijzigde range. Weet iemand welke instellingen ik moet doen. Al diverse pogingen gedaan. Zie bijgevoegde foto.



    Mijn dank alvast, Timo van Amstel



  • Freddy van GeelFreddy van Geel xxter medewerker
    Standaard wordt poort 2199 TCP gebruikt voor externe toegang naar de xxter unit.
    Bij "Publieke poorten" vul je 2199 in
    Bij "Lokale host" vul je het ip adres in van je xxter
    Bij "Lokale poort" vul je 2199 in.
    Protocol is TCP
    Dit zijn de standaard instellingen die gebruikt worden voor toegang met de xxter app.
    In de installatiehandleiding op pagina 19 staat een uitgebreide uitleg over deze instellingen: https://www.xxter.com/ondersteuning/documentatie/

    Als je naast de xxter app ook camera's gebruikt of de ETS tunnel, dan verzoek ik je even contact op te nemen met xxter support voor de instellingen. Deze zijn project specifiek namelijk.
  • T.J. van AmstelT.J. van Amstel Gebruiker, Specialist

    Goedemorgen. Zojuist overgestapt naar glas, dus een andere router. Mijn vermoeden is dat de port forwarding nog moet gebeuren omdat ik via de app geen verbinding kan maken. De IP-adressen heb ik al aangepast i.v.m. de gewijzigde range. Weet iemand welke instellingen ik moet doen. Al diverse pogingen gedaan. Zie bijgevoegde foto.



    Mijn dank alvast, Timo van Amstel



    Standaard wordt poort 2199 TCP gebruikt voor externe toegang naar de xxter unit.
    Bij "Publieke poorten" vul je 2199 in
    Bij "Lokale host" vul je het ip adres in van je xxter
    Bij "Lokale poort" vul je 2199 in.
    Protocol is TCP
    Dit zijn de standaard instellingen die gebruikt worden voor toegang met de xxter app.
    In de installatiehandleiding op pagina 19 staat een uitgebreide uitleg over deze instellingen: https://www.xxter.com/ondersteuning/documentatie/

    Als je naast de xxter app ook camera's gebruikt of de ETS tunnel, dan verzoek ik je even contact op te nemen met xxter support voor de instellingen. Deze zijn project specifiek namelijk.

    Dank je Freddy ! Het werkt weer.

    Groet Timo van Amstel
Log In of Registreer om te reageren.